i love autumn, sakura, and sea
archive  message  ©

3lm19:

muslims are persecuted relentlessly in every corner of the globe. 

❝Don’t allow your wounds to turn you into a person you are not.❞
— Paulo Coelho (The Witch of Portobello)

(Source: jeanethics)

Bila dia bagi harapan
Hmm.
Doa je mampu. :’(

simplyhasanah:

thebrowntudung:

A sister-volunteer on the ground in Ghazzah.

Do not forget.

So long as Allah SWT is with us, we will win. It’s just a matter of time, inshaAllah :) 

simplyhasanah:

thebrowntudung:

A sister-volunteer on the ground in Ghazzah.
Do not forget.

So long as Allah SWT is with us, we will win. It’s just a matter of time, inshaAllah :) 

Orang bukan faham pun apa kita rasa.
Kita menjerit lah.
Menangis lah.
Orang tetap tak rasa dan tahu.
Melainkan Dia.

Tapi kita ni.
Tetap juga nak utamakan manusia melebihi Dia.
Walhal nya ujian dan masalah itu adalah kasih sayang Dia pada kita.

Luah lah pada Dia.
Kenapa perlu manusia.
Mungkin Allah tak beri respon yang memuas kan. Gitu?

Tidak.
Allah tu Maha memahami.
Mengetahui.
Setiap corong dan celah yang kita sembunyikan sakit itu pun Dia tetap tahu dan rasa.

Tapi.
Dia minta kita kuat.
Bukan minta kita lemah.
Bukan juga minta kita bersangka buruk padaNya.

Berdoa lah.
Bersujud lah.
Dengan berdoa dan bersujud itu.
Dia akan berikan kita kekuatan yang luar biasa.

(via kakpijah)

Allah!!!!!

(via pokethati)

Selamat hari raya. May Allah bless. Meow.

Mge dimudahkan. Mge Allah pelihara kita. Susah nak jaga hati, susah nak jaga jarak. Lagi2 dengan teknologi sekarang. Dulu mesej boleh sikit2 sebab nak jimat kredit. Sekarang dengan wasep, fb, etc yg xperlu gune duit. Hu.

Allahu. Moge Allah kuatkan kita. Tambah imankita. Jaga hati kita. Dijauhkan dari perkara yg dimurkaiNya.

It’s true, ‘Falling in love isnt haram, it is what you did with that love that makes it halal or haram.’

Semoga kita tak termasuk dalam kategori haram.

Dan, dan aku harap kau adalah dia.
Mungkin ya, mungkin tidak.
Allah knows best.
Doa.

Selamat hari raya. May Allah bless. Meow. 
Mge dimudahkan. Mge Allah pelihara kita. Susah nak jaga hati, susah nak jaga jarak. Lagi2 dengan teknologi sekarang. Dulu mesej boleh sikit2 sebab nak jimat kredit. Sekarang dengan wasep, fb, etc yg xperlu gune duit. Hu. 
Allahu. Moge Allah kuatkan kita. Tambah imankita. Jaga hati kita. Dijauhkan dari perkara yg dimurkaiNya.
It’s true, ‘Falling in love isnt haram, it is what you did with that love that makes it halal or haram.’
Semoga kita tak termasuk dalam kategori haram. 
Dan, dan aku harap kau adalah dia.
Mungkin ya, mungkin tidak.
Allah knows best.
Doa.

Allah itu sangat baik.
Allah tahu dan kenal sangat sikap hamba-Nya.

Lemah.
Goyah.
Sentiasa tergelincir dengan maksiat.

Lepas taubat buat balik.
Lepas taubat buat balik.
Sebab itu Allah membuka pintu taubat
setiap masa. Kerana DIA tahu kita lemah.

Baiknya Allah.

— (via kakpijah)